پاورپوینت بررسی زبان برنامه نویسی لیسپ Lisp 1.5

دسته بندي : عمومی » گوناگون
• دارای لهجه های متفاوتی است
 Lisp 1.5, Maclisp, …, Scheme, ...
 CommonLisp دارای ویژگیهای اضافی است
 در این درس مختصری از Lisp 1.5 توضیح داده خواهد شد.
• دارای نحو ساده ای است
(+ 1 2 3)
(+ (* 2 3) (* 4 5))
(f x y)

• کاربردهای انگیزه دهنده قسمتی از طراحی زبان خوب است و در طراحی زبان به صورتهای زیر تأثیر می گذارد
 تمرکز روی مهمترین اهداف
 حذف ایده های جذاب ولی غیر ضروری
Lisp محاسبات سمبلیک ، منطقی ، برنامه نویسی اکتشافی
C سیستم عامل یونیکس
Simula شبیه سازی
PL/1 سعی در حل تمام مسائل برنامه نویسی ؛ موفق نبود
• معنای زبان باید تعریف شده باشد
 خیلی واقعی
 برنامه ها قابل حمل نیستند ، وابسته به معماری خاص
 مانع بهینه سازی
 خیلی انتزاعی
 به آسانی زمان و فضای اجرا قابل محاسبه نیست
• لیسپ IBM 704، ایده های خاص
 ثباتهای آدرس و کاهشی > سلولهایی با دو بخش
 زباله روبی(Garbage Collection) دیدی انتزاعی از حافظه ارائه می دهد

• مفاهیم ماشین انتزاعی
 کامپیوتر ایده آل، برنامه ها را مستقیماً اجرا می کنند
 برنامه نویس تصویر ذهنی از اجرا دارد
 نباید خیلی واقعی ، یا خیلی انتزاعی باشد
• مثال
 فرترن
 ماشین با ثباتهای تخت، چیدمان حافظه مثل آرایه ی خطی
 بدون بازگشت پذیری، بدون پشته
 خانواده الگول
 ماشین پشته ای، رکورد فعالیت، ذخیره سازی در توده (heap)
 اسمالتاک
 اشیا ، برقراری ارتباط با پیغام

دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 2848 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:2,879 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    • دارای لهجه های متفاوتی است
     Lisp 1.5, Maclisp, …, Scheme, ...
     CommonLisp دارای ویژگیهای اضافی است
     در این درس مختصری از Lisp 1.5 توضیح داده خواهد شد.
    • دارای نحو ساده ای است
    (+ 1 2 3)
    (+ (* 2 3) (* 4 5))
    (f x y)
    • کاربردهای انگیزه دهنده قسمتی از طراحی زبان خوب است و در طراحی زبان به صورتهای زیر تأثیر می گذارد
     تمرکز روی مهمترین اهداف
     حذف ایده های جذاب ولی غیر ضروری
    Lisp محاسبات سمبلیک ، منطقی ، برنامه نویسی اکتشافی
    C سیستم عامل یونیکس
    Simula شبیه سازی
    PL/1 سعی در حل تمام مسائل برنامه نویسی ؛ موفق نبود
    • معنای زبان باید تعریف شده باشد
     خیلی واقعی
     برنامه ها قابل حمل نیستند ، وابسته به معماری خاص
     مانع بهینه سازی
     خیلی انتزاعی
     به آسانی زمان و فضای اجرا قابل محاسبه نیست
    • لیسپ IBM 704، ایده های خاص
     ثباتهای آدرس و کاهشی > سلولهایی با دو بخش
     زباله روبی(Garbage Collection) دیدی انتزاعی از حافظه ارائه می دهد
    • مفاهیم ماشین انتزاعی
     کامپیوتر ایده آل، برنامه ها را مستقیماً اجرا می کنند
     برنامه نویس تصویر ذهنی از اجرا دارد
     نباید خیلی واقعی ، یا خیلی انتزاعی باشد
    • مثال
     فرترن
     ماشین با ثباتهای تخت، چیدمان حافظه مثل آرایه ی خطی
     بدون بازگشت پذیری، بدون پشته
     خانواده الگول
     ماشین پشته ای، رکورد فعالیت، ذخیره سازی در توده (heap)
     اسمالتاک
     اشیا ، برقراری ارتباط با پیغام